خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سانتریفیوژ چیست؟

سانتریفیوژ چیست؟

سانتریفیوژ دستگاهی است که در اکثر آزمایشگاه ها جهت جداسازی ذرات موجود در محلول ها و نیز جداسازی ذرات خونی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای یک موتور و نیز یک محفظه جهت قرار دادن لوله ها در داخل آن می باشد. لوله های آزمایش در مکان مخصوص خود قرار گرفته و بعد از بسته شدن درب دستگاه، موتور شروع به چرخاندن لوله ها خواهد کرد.

زمان چرخاندن لوله ها نیرویی که به لوله ها وارد می شود ، نیروی گریز از مرکز نامیده شده و باعث می شود درات موجود در محلولی که قرار است جداسازی شوند بر حسب جرمشان به نقاط مختلفی از لوله پرتاب شوند. بعد از اتمام کار دستگاه و خاموش کردن آن، ذرات به بدنه لوله چسبیده و کاملاً جدا از هم می باشند. و می توان برای اهداف گوناگون از آن استفاده کرد.

دقت کنید هنگام استفاده از دستگاه و قرار دادن لوله ها در داخل آن لوله ها مشابه هم بوده و به صورت متقارت در دستگاه قرار داده شوند. از قرار دادن لوله های متفاوت در داخل سانتریفیوژ خودداری کنید.

زمانی که دستگاه در دورهای بالا کار می کند دمای دستگاه بالا رفته و باعث بالا رفتن دمای نمونه ها خواهد شد. پس در مواردی که نمونه ها در اثر گرما آسیب خواهند دید ، از سانتریفیوژ های یخچال دار استفاده کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده